Az Olyannak láss című új dal és videóklip elkészítésében Bródy János, Kirschner Péter, valamint az időközben elhunyt Medgyesi Ferenc „Pite”, segített Bérczesi Robinak.

Az Olyannak láss című szám megírására Bérczesi Robit a 22 éve működő Baltazár Színház sérült színészekből álló társulata inspirálta. A Baltazárral először 2014-ben, az Árad a szeretet című album elkészítésekor találkozott, amelyen a magyar könnyűzenei szcéna legelismertebb tagjai zenésítették meg Müller Péter Sziámi dalszövegeit/verseit, amelyeket a színészek versei ihlettek. A közös munka nagy hatással volt Robira, az Olyannakláss keletkezésének körülményeiről a következőt meséli:

„Egy átmulatott éjszaka utáni reggelen épp itthon tébláboltam a gitárommal, amikor eszembe jutott a Baltazár Színház, és elhatároztam, hogy írok nekik egy dalt, ami róluk szól, és tudjuk együtt énekelni. Körülbelül fél óra alatt el is készültem vele, és fel is vettem a kis házi stúdiómban egy szál gitár-énekkel.”

 

Az Olyannak láss az egymás felé fordulásról, az egymás megértéséről és mély, valódi elfogadásáról szól, valamint annak a felismeréséről, mennyire egy hajszálon múlik csak, hogy ez az odafordulás és elfogadás megtörténik-e közöttünk. Az értelmileg sérült emberek helyzete pedig élesen modellezi ezt a kettősséget, hiszen ők azok, akik a leginkább képesek a feltétlen szeretetre és elfogadásra, miközben életük során éppen az elfogadás hiányával kell sokszor megküzdeniük. Robi ezzel kapcsolatban így fogalmaz:

„Nagyon szeretem a Baltazáros srácokat, úgy érzem, hogy van bennünk közös. Ilyen önzetlen, semmit nem elváró szeretetet, mint amit ők adnak nekem, csak ritkán kap az ember.”

Mikor Robi felkérte Kirschner Pétert és Bródy Jánost a közös munkára, habozás nélkül igent mondtak.

„A felvételek nagy szeretetben készültek, először Müller Péter stúdiójában, aztán a Baltazár Házban, végül nálam a Lily Stúdióban, ahol végül a videót is felvettük. Menet közben került a kezembe a dzsembe és a csörgő, később a basszusgitár, és János is sok év után vette újra kézbe a steelgitárt. Nemes Janó fuvolája és Nemes Zoli harmonikajátéka pedig finoman keretezi az egész dalt. A vokálban Bakos Zita segített nekem és a Baltazár színészeinek. A dalt nagyon könnyű volt összerakni, Robival elképesztően jól értettük egymást, olyan volt, mintha a dal magától készült volna el” – meséli Kirschner a közös munkáról.

Bródy János is nagy örömmel és egy kölcsönkért steelgitárral vett részt a produkcióban. „Mindannyian mások vagyunk, de jó, hogy van néha egy közös dalunk” – mondta. Neki sem az első munkája ez a Baltazárral, ő is részt vett az Árad a szeretet album elkészítésében, és közös klipet is forgatott már a társulattal és a Sziámi AndFriends zenekarral Szeretni még címmel.

„A csapatmunkát végigkísérte Medgyesi Ferenc „Pite”, a hiperkarma menedzsere, szervezéssel, gyakorlati tanácsokkal és teljes szellemi és lelki támogatással. Emiatt is különösen fájó, hogy a dal és a klip elkészültét még igen, de a megjelenését már nem érhette meg. Utolsó telefonbeszélgetésünk éppen arról szólt, hogy milyen jó a dal, milyen jól sikerültek a felvételek, és hogy milyen fontos ez a kapcsolat, ami a Baltazár Színház, Bérczesi Robi, Bródy János és köztem van. Boldogan és büszkén emlékszem erre a beszélgetésre, és talán az ő nevében is ajánlhatom a dalt mindenkinek” – idézte fel Kirschner Péter a Medgyesi Ferenccel való közös munkát, és a munkatárs és barát váratlan elvesztését.