Róna
– avagy Petőfi magány tánczot jár
Mi a közös Petőfi Sándor vándorszínész karrierjében, és egy idősödő, értelmi sérült magyar színész színházhoz való viszonyában? Petőfi Sándor tényleg gatyába’ táncol, ahogy azt ovis korunk óta fújjuk? A Baltazár Színház a Róna – avagy Petőfi magánytánczot jár című új előadásából esetleg választ kaphatunk ezekre a kérdésekre is.
Az alkotók láttatni szeretnék a művészeti hivatás jelentőségét, és megmutatni azt a párhuzamot, amit a küldetéstudat jelenthetett a költő számára, és amit jelent a Baltazár Színház alkotóinak, színészeinek. Mi kíván nagyobb bátorságot, megújulni minden új előadás készítésekor, és a nehezedő körülmények között kitartani, vagy új szakma után nézni?
A darab egyik rendezője Farkas Dorka szabadúszó koreográfus, mozgáscsoport-vezető, Finnországban tanult kreatív táncoktatást, valamint az Artman Egyesület munkatársa. Rendezőtársa Réti-Harmath Olívia, a Budapest Kortárstánc Főiskolán végzett 2014-ben. Kettőjük első közös munkája 2017-ben a Pitypang című táncszínházi előadás volt, majd ezt követte a POR szintén a Baltazár Színházban. A koreográfiák alapját korábbi munkájukhoz hasonlóan a színészek saját mozdulatai adják, az előadást sajátos humor és festői képi világ jellemzi.
A Róna című új munkájuk középpontjában Petőfi Sándor a “Búcsú a színészettől” és az “Itt állok a Róna középen” c. versei állnak. Petőfi Sándor vándorszínész éveinek végét választották a darab kiindulópontjának. Életének korai évei ezek, amikor még nem volt híres költő, a művészet még csak álom volt számára, és kereste a saját útját, éppen úgy, ahogyan azok a fiatalok, akiket meghívunk a márciusi előadásainkra.
Róna– avagy Petőfi magány tánczot jár
Előadják: Fehér Dániel, Kovács Panka, Medetz Attila, Rafael Erzsébet, Szilvásy Márton
Díszlet, jelmez: a másik Kiss Gabriella
Zene: Szirtes Edina Mókus
Smink, haj: Nagy Réka
Ha felkeltettük az érdeklődésüket, ide kattintva megtalálják az elérhetőségeinket.